اخبار اقتصادی
چاپ00015:23 - 1399/12/21

گلایه مشتریان از قیمت‌های نامتعارف دیجی‌کالا / بازپرداخت وجه ۴۸ ساعته است؟

دیجی‌کالا با انتشار جدولی اعلام کرد که عملکرد این فروشگاه اینترنتی در موارد مختلف بهتر از آمازون است؛ برخی از کاربران با این موضوع موافق و برخی مخالف آن هستند.

به گزارش کارگر آنلاین، در روزهای گذشته، گزارشی را با موضوع بازپرداخت وجه در دی جی کالا‌ منتشر کرد. موضوع به جدولی بازمی‌گشت که دیجی‌کالا چندی برای مقایسه خدمات خود با آمازون منتشر کرد؛ بر اساس این جدول، در موارد مختلف کارکرد فروشگاه اینترنتی ایرانی از همتای بین‌المللی خود بهتر است.

با وجود این، برخی کاربران در فضای مجازی بعضی موارد مندرج در این جدول را رد کردند؛ انتقادات از دی جی کالا به ویژه به چالش‌های مربوط به مرجوعی یا بازپرداخت وجه در هنگام دریافت کالای بی‌کیفیت یا معیوب مربوط می‌شد.

اما امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا می‌گوید که این فروشگاه اینترنتی در حدود ۹۲ درصد موارد بازپرداخت وجه را در کمتر ۴۸ ساعت انجام می‌دهد.

نظرهای برخی دیگر از مخاطبان را در این مورد در ادامه می‌خوانید.
مشتریانی که از خرید خود راضی هستند

گروهی از خوانندگان تجربه‌های خوبی از خرید خود دارند.

– «دیجی‌کالا بلافاصله مرجوعی رو می گیرن و از زمان تحویل مرجوعی به انبار تا فردای آن روز، مبلغ تمامی اقلام پرداخت می شود…»

– «من سال هاست از دیجی کالا خرید می کنم و ۹۹ درصد از خریدهام راضی هستم…»

– «من از مشتریان دیجی کالا هستم و چندین مرتبه پیش اومده که کالایی رو مرجوع کردم و دقیقا کمتر از ۴۸ساعت وجه به حسابم برگشته…»

– «گوشی موبایلی خریده بودیم، به علت تاخیر در پست ما مرجوعش کردیم اونها هم پول رو پس دادند، بعد از یک هفته گوشی رو دیدیم رسیده دم خونه و پدر که اطلاع نداشته گرفته بودنش. تصمیم گرفتیم حالا که رسیده نگهش داریم به دیجی کالا اطلاع دادیم، تشکر کردن از اطلاع ما گفتند مسئله ای نیست فقط وجه رو واریز کنیم، قیمت گوشی پایینتر اومده بود ولی ما دیگه همون وجه رو واریز کردیم. بعد از حدود یک ماه دیدیم حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان مابه تفاوت قیمت روز گوشی رو به برگردوندند. یعنی هیچ اجباری نداشتند ولی انصافاً انصاف رو رعایت کردند.»

– «خیلی خوبه گوشیم رو از دیجی کالا خریدم خیلی ازش راضیم قیمت مناسب با گارانتی پس از فروش.»

– «علت موفقیت دیجی کالا انصاف و احساس مسولیت است. جنس بد رو پس می گیره. می ری مغازه خرید فقط می خوان بندازن بهت و خداحافظ.»
خوب است اما ایراد هم دارد

برخی از مخاطبان، معتقدند این فروشگاه اینترنتی در مجموع عملکرد خوبی دارد اما ایراداتی هم به آن وارد است.

– «مرجوعی ها رو خوب سرویس می دن ولی بعضی مواقع خریدمون با دو هفته تاخیر بدستمون می رسه که با وقت انتظار خودشون میشه ۳ هفته.»

– «از نظر مرجوع کردن کالا اگر مشکلی داشته باشه زود می شه مرجوع کرد ولی مبلغ کالا تو مواردی که من مرجوع کردم حدود یک ماه بعد واریز شد.»

– «من سال هاست از دیجی کالا خرید می کنم. همیشه عالی بوده و در صورت عودت کالا بلافاصله وجه واریز شده اما متاسفانه تو این یک سال اخیر خیلی از کالاها که از طریق این فروشگاه به فروش می رسه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.»

– «در کل دیجی کالا خوبه اما خب ایراداتی هم داره مثلا اینکه قیمت بعضی کالاها خیلی از قیمت واقعیش بالاتره یا بعضی تخفیفاتش غیرواقعیه یعنی قیمت یه کالا رو خیلی بیشتر از اون چیزی که هست اعلام می کنن و بعد روی اون تخفیف میدن یا اینکه توی ارسال کالاها دقت نمی کنن…»
مشتریانی که از خرید خود راضی نیستند

بعضی از کاربران از عملکرد این فروشگاه اینترنتی گلایه دارد.

– «دیجی کالا جنس را درب واحد تحویل نمی دهد که این موضوع مشکلات زیادی برای سالمندان و معلولین ایجاد کرده است.»

– «این درست نیست که درعرض ۴۸ساعت مبلغ مرجوعی رو واریز می کنن من الان دقیقا یک هفته است که یه موبایل که مشکل فنی داشت رو مرجوع کردم ولی وجهش به حسابم واریز نشده و جواب درستی هم نمی دن.»

– «این اشتباهه که از دیجی خرید کنیم وقتی می تونیم از دوستان و همشهریان بخیریم، تازه با قیمت مناسب تر از دیجی کالا. تازه من یه سری از دیجی خرید کردم زده بود ضمانت داره ولی نداشت…»

– «اخیرا دو مورد شکایت در دیجی کالا ثبت کردم که با اینکه چندین بار تلفنی پیگیری کردم هیچگونه رسیدگی نکردند.»

– «دیجی کالا فروشنده هایی که قیمت های بالا و نا متعارف می دن زیاد دارد. همچنین با خواندن نظرات متوجه می شیم کالاهای فیک و متفاوت از آنچه در عکس معرفی می شود و همچنین کالاهای دست دوم و معیوب بسیار ارسال می شود…»

– «از دیجی کالا دوبار خرید کردم قیمتش خوب بود البته سال ۱۳۹۲ولی الان بسیار گرون شده جنسی که تو بازار ۳میلیون تومن بود با همون برند دیجی کالا ۳ونیم می ده…»

– «بنده یکی از چند هزار سلر دیجی کالا هستم. می تونم با مدرک نشون بدم که چه بلایی سر کالاهای فروشندگان میاد. پاسخگویی و مسئولیت پذیری دیجی کالا صفر. فقط حق با مشتری هست. مشتری کالا رو از پلمب شرکتی باز می کنه و پس می فرسته … کالایی که مرجوع می شه چون باز شده قابل فروش مجدد نیست … فرایند خسارت هم و طولانی و در اکثر مواقع بدون نتیجه هست.»

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
سامانه بتا بانک رفاه کارگران